Türkiye’de 90 günden fazla kalmak isteyen yabancı uyruklu bireylerin, yasal olarak ikamet edebilmeleri için ikamet izni almaları gerekmektedir. 2025 yılı itibarıyla, ilk kez ikamet izni başvurusu yapacaklar için süreç ve gerekli belgeler aşağıda detaylı olarak açıklanmıştır.
Başvuru Süreci
-
e-İkamet Sistemi Üzerinden Başvuru: İlk başvurular, Göç İdaresi Başkanlığı’nın resmi web sitesi olan e-ikamet sistemi üzerinden online olarak yapılmalıdır.
-
Randevu Alımı: Başvuru formu doldurulduktan sonra sistem tarafından verilen randevu tarih ve saatinde, gerekli belgelerle birlikte ikamet edilecek ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurulmalıdır.Göç İdaresi
-
Başvurunun Değerlendirilmesi: Başvurular, eksiksiz ve doğru belgelerle yapıldığında en geç 90 gün içinde sonuçlandırılır. Ancak, belgelerin tam olarak teslim edildiği tarihten itibaren bu süre başlar.
Gerekli Belgeler
İlk kez ikamet izni başvurusu yapacaklar için gerekli belgeler şunlardır:
-
İkamet İzni Başvuru Formu: e-ikamet sistemi üzerinden doldurulmuş ve imzalanmış form.
-
Pasaport veya Pasaport Yerine Geçen Belge: Aslı ve fotokopisi
-
Biyometrik Fotoğraf: Son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz, 4 adet.
-
Geçerli Sağlık Sigortası: İkamet izni süresini kapsayan özel sağlık sigortası veya SGK’dan alınan provizyon belgesi.
-
Adres Bilgileri: Türkiye’de kalınacak adresi gösteren belge (kira sözleşmesi, Tapu).
-
Maddi Durumu Gösteren Belgeler: Türkiye’de kalınacak süre boyunca yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğunu gösteren belgeler.
-
İkamet İzni Harcı ve Kart Bedeli: 2025 yılı için ikamet izni belge bedeli 810,00 TL’dir. Harç tutarı, kalış süresine göre değişiklik göstermektedir.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
-
Adres Değişikliği: İkamet izni süresi içinde adres değişikliği yapılması durumunda, 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bildirilmelidir.
-
İkamet İzni Müracaat Belgesi: Başvuru tamamlandıktan sonra verilen bu belge ile yabancı, 15 gün içerisinde giriş yapmak kaydıyla Türkiye’den çıkış yapabilir. Ancak, 15 günden fazla yurt dışında kalınması halinde vize hükümleri uygulanır.Göç İdaresi
-
Başvurunun Reddedilmesi: Başvurunun reddedilmesi durumunda, ret kararının tebliğinden itibaren 60 gün içinde idare mahkemesine başvuru yapılabilir.
Destek ve Danışmanlık
ATA Kurumsal olarak, ilk kez ikamet izni başvurusu yapacak yabancı uyruklu bireylere profesyonel destek sunmaktayız. Başvuru süreci, gerekli belgeler ve diğer tüm konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Önemli Not.
İkamet İzni Başvuru Süreci ve Randevu
İlk başvurular veya değişim başvuruları başvuru türüne (kısa dönem, daimi, aile veya öğrenci oturma izni) göre veya kalma amacına göre değişmekte ve başvuru vize veya ikamet izninin bitiş tarihinden önce yapılmalıdır.
Başvuru yapmak için, oturma izni başvuru formunu tamamen doldurmalısınız. Lütfen durumunuzla ilgili belgelerin içeriğinin eksiksiz olduğundan emin olun.
Başvuru formunu doldurduktan sonra, oturma izni başvuru formu, başvuru tarihi, zamanı ve numarasını gereken belgelerle birlikte sistem tarafından üretilecektir. Yabancı bu form ile randevu tarihine kadar yasal olarak Türkiye’de oturma izni etme hakkına sahiptir. Bununla birlikte, bu belge yabancının ülkeye giriş ve çıkış hakkını garanti altına almamaktadır.
Başvuru sürecinde, fotoğrafınızın sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
Randevu tarih ve saatinizde Göç İdaresi İl Müdürlüğü’ne başvurmanız gerekmektedir. Aksi durumda başvurunuz işleme giremeyecektir. Başvuru iptali veya güncelleme söz konusu olmamaktadır.
Gerekli şartları taşımanız ve talebinizin uygun bulunması durumunda, ikamet izni süreniz başlamış olmaktadır, kural olarak, vizenin bitiş tarihinde ikamet izni süresi dolmaktadır.
394 Comments
Comments are closed.
İlginizi Çekebilir
Kurumsal danışmanınız olalım
Bizi aramak için 444 7 284
Şirketimiz en kısa zamanda sizinle iletişime geçecektir.
Oturma izni alamayan kisi ulkesine giris cikis yaparak tekrar basvuru yapabilirmi.Hakkinda bu kisinin kacak calistigina dair ihbar var ama sgk hala bir islem yapmiyor gevsek davraniyor.Ulkesine tekrar giris cikis yaparak kendi iradesiyle bu sorun cozulurmu kac gun ulkesinde kal.asi lazim.
değerli arkadaşlar merhaba
size iyi çalışmalar dilerim, bir yabancı uyruklu olarak eğer türkiyede bir ev satın alsam bu nedenle aldığım ikamet izni ne kadar sürecek ve devamında nasıl türkiye vatandaşlığını alabilirmıyım ,
selamlar saygılar
Merhaba, Türkiye’den gayrimenkul edinmeniz durumunda, ilk başvuruda en az 1 yıllık en çok ise 3 yıllık oturma izni alabilirsiniz, 5 yıl kesintisiz ikamet etmeniz durumunda Türk vatandaşlığı için başvuru hakkınız doğar.
Merhabalar,
Öncelikle daha önce sizden telefon üzerinden yardım aldığımda sunduğunuz profesyonellik ve yardım için çok teşekkür ederim.
Ben Türkiye vatandaşıyım, nişanlım Hollanda vatandaşı. Nişanlımın 90 günlük turistik vizesi Kasım ayında doldu, dolduktan bir gün sonra da biz oturma izni için randevuya başvurduk ve Mart ayına randevu alabildik. Ancak biz Ocak ayında Hollanda’da evlenip sonra dönüp Haziran ayına kadar yine Türkiye’de kalmayı planlıyoruz.
Şimdi nişanlımın turistik vizesinin süresi dolduğu, ancak oturma izni için de randevusu bulunduğundan, acaba Ocak ayında ülkeden çıkış yaparken ona para cezası mı verilir yoksa ülkeye giriş yasağı alma ihtimali var mı? Ve para cezasının Hollandalılar için ne kadar olabileceğini hesaplayabiliyor muyuz?
Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
Şeyma
Merhaba, güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz, siz her halükarda vize süreniz geçtikten sonra başvuru yaptığınız için oturma izni talebiniz kabul edilmeyecek ve kaçak duruma düşecekseniz fakat zaten ocak ayında çıkış yapacağınız için çıkarken kesinlikle cezanızı ödeyip çıkmanızı öneriyoruz, ceza maddi olarak 500-750 TL civarında çıkacaktır, Hollanda daki işiniz bitince tekrar sorunsuz bir şekilde Türkiye ye giriş yapabilirsiniz ve on gün içinde oturma iznine yeniden müracaat etmeniz gerekecek.
çoklu giriş vize ile gelmiş filipinliye randevudaki harçlardan hariç 400,80 tl var mıdır yok mudur?
Merhaba, vize ile giriş yaptıysa, o zaman sadece 400,80 tl, ayrıca vize ücreti yoktur.
merhaba yeni gelen rus vatandaşına ilk defa başvuracak yani,2 yıllık oturum verirler mi? bir de randevu aldık 2 yıllık diye,randevunun üzerinde tek giriş vize harcının yanında – yazıyor yani sıfır ama siz 400,80 tl gibi birşeyler yazmışsınız,hangisi doğru? böyle bir harç varsa neden randevu formunda yazmıyor?saygılar
Merhaba, yeni gelen yabancılara 2 yıllık oturum izni verilmesi değişkenlik göstermektedir, yani veredebilirler vermeyedebilirler, örneği 1 yıllık oturum izni banka hesabınızda 12 bin dolar isteyebilirler, bunlar tamamen yabancının oturduğu semte Türkiye de kalış sebebine bağlı olarak değişmektedir. Ayrıca yabancı Türkiye ye gelirken vize alıp gelmişse 80$ ı ödemez, eğer kapıdan giriş yaptıysa ve oturma izni müracaatında bulunduysa vize harcı Oturma izni verilirken tahsil edilir. Randevu formunda yazmayışının sebebi bu durumun randevuda bilinebileceği içindir, sistemin bunu bilme imkanı yoktur, GÖÇ idaresi memuru pasaportu incelerken bunu bilebilir.
Benim erkek arkadasim bura gelmek istiyor azerbaycandan geliyor ama heniz bir yillik oturma izni alicak. Hangi evraklar birde ucreti ke kadar olucak lutfen bir bilgi veriniz
Merhaba, yabancı gelmeden kendi ülkesinden alınmış apostil onaylı sabıka kağıdı ve yine apostil onaylı doğum belgesini getirmek zorundadır, ayrıca Türkiye de bir adrese ihtiyacı bulunmaktadır. Eğer bizden danışmanlık hizmeti satın alırsanız her şey dahil 1750 TL ye oturma izninizi alabiliriz.
merhaba izmirde bir yıllık oturum verirler mi?ayrıca filipinler vatandaşı bu kişi,banka hesap dökümü sorarlar mı?teşekkürler
Merhaba, İzmir turizm bölgesi olduğu için 1 senelik oturma izni alabilirsiniz, Eğer bir Türk vatandaşının refakatinde kalacaksanız istemezler, diğer durumlar için kesin bir şey söyleyemiyoruz maalesef.
Merhaba.
Ben Göç idaresinden randevu’mu aldım. Randevu tarihi 03.2018-e kadar. Eĝer ben bu tarihe kadar ülkeme geri dönmek kararı alsam, dönebilirim’mi? Bir daha gelip de randevu almak istersem, verilir’mi?
Bi’de, anlamadıĝım kelime “…bu belge yabancının ülkeye giriş ve çıkış hakkını garanti altına almamaktadır.” – bu ne demek?
Teşekkürler!
Merhabalar.Ahıska turk olduğuma dair evraklarım eksiklığınden turistik 2 senelık oturum almışım.şimdi evraklarım hazır apostillı olarak geldi acaba onu ahıska tyrk olarak alabılırmıyım yoksa bu tyristik ikametım bitişini beklemek zorundamıyım? Teşekkür ederım
Merhaba, normalde 2 sene beklemeniz ve geçiş başvurusu yapmanız gerekmektedir, fakat Ahıska Türkü/Türk soyluluk belgesi ikameti olan yabancılar belirsiz aralıklarla yapılan güncellemeler ile Türk vatandaşı olma hakkı kazanabiliyorlar, bu yüzden mevcut ikamet izninizi gerekirse iptal ettirip, yeniden belgelerinizle başvuru yapmanızı öneririz, fakat bu durumu ilk önce GÖÇ idaresi ile paylaşmalı, onların yönlendirmesine göre hareket etmelisiniz.
Merhaba.pasaport süresinden dolayı Haziran 2017 den Ocak 2018 e kadar yani 7 aylık ikameti olan Meksika vatandaşı 1 yıl veya 2 yıl uzatma başvurusu yapabilir mi?ya da hangisi doğru olur?sizden hizmet alması durumunda ne kadar ödemesi gerekir 1 yıllık yapabilir derseniz 1 yıllık,2 yıllık yapabilir derseniz 2 yıllık fiyatı yazabilir misiniz?pasaportunu yeniledi ve adresi değişti.cevaplarsanız seviniriz.
Merhaba, biz iki yıllık başvuru yaparız fakat adres değişikliği olduğu için büyük ihtimalle bir yıllık alabiliriz, eğer bir yıllık alırsak 1600, iki yıllık çıkarsa 2000 TL masrafınız olacaktır. Bu masrafların içine her şey dahildir.
pasaport değişikliği de var,göç idaresine önceden bildirmesi gerekiyor mu yoksa gerek yok mu formda mı yazacak?
merhaba ben gurgistan vatadaşim ve oturma izin için ilk başvur yaptim randevu 20 şubat verilmiş ama şuan meraketti şu ben randevu tarih gelen akadar ulkedan giriş çikiş yapabilirim?