Öğrenci ikamet izni, Türkiye’de eğitim görmek isteyen yabancı uyruklu bireylerin yasal olarak ikamet etmelerini sağlayan resmi bir izin türüdür. Bu izin, ilk ve ortaöğretim ile yükseköğretim kurumlarında öğrenim görecek yabancılara verilir.
Kimler Başvurabilir?
Aşağıdaki durumlarda öğrenci ikamet izni başvurusu yapılabilir:
-
Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programına kayıtlı olanlar.
-
İlk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim görecek olan yabancılar (aile ikamet izni olmayanlar).
-
Türkçe öğrenme kurslarına katılacak olan yabancılar.
-
Kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacak olan yabancılar.
Gerekli Belgeler (2025)
Öğrenci ikamet izni başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:
-
İkamet İzni Başvuru Formu (e-ikamet sistemi üzerinden doldurulmuş ve imzalanmış).
-
Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi.
-
Dört (4) adet biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz).
-
Öğrenci Belgesi (e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü, öğrenim süresini gösteren).
-
Geçerli sağlık sigortası (öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde genel sağlık sigortası kapsamına girebilirler).
-
Adres bilgilerini gösterir belge:
-
Yurtta kalınıyorsa, yurt yönetiminden alınan belge.
-
Kira sözleşmesi varsa, noter onaylı kira sözleşmesi
-
-
18 yaşından küçükler için:
-
Anne ve babanın muvafakatnamesi.
-
Doğum belgesi.
-
-
İkamet İzni Belge Bedeli ve Harç Makbuzu:
-
2025 yılı için ikamet izni belge bedeli 810,00 TL’dir.
-
Harç tutarı, kalış süresine göre değişiklik göstermektedir.
-
Başvuru Süreci
-
e-ikamet sistemi (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) üzerinden başvuru formunu doldurun.
-
Sistem tarafından verilen randevu tarih ve saatinde, gerekli belgelerle birlikte İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurun.
-
Başvurunuzun değerlendirilmesi sonucunda, ikamet izni kartınız adresinize gönderilecektir.
Uzatma Başvurusu
İkamet izni süresi dolmadan en az 60 gün önce, e-ikamet sistemi üzerinden uzatma başvurusu yapılmalıdır. Uzatma başvurusu için gerekli belgeler, ilk başvurudaki belgelerle benzerdir.
Çalışma İzni Hakkı
Türkiye’de örgün eğitim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, çalışma izni almak kaydıyla çalışabilirler. Ancak, ön lisans ve lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar. Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na yapılmaktadır
İlginiz çekebilir; https://www.atakurumsal.com/yabanci-ogrenciler-icin-calisma-izni-sartlari-nelerdir/
Dikkat Edilmesi Gerekenler
-
Adres değişikliği, pasaport yenileme gibi durumlar, 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bildirilmelidir.
-
Kayıt dondurma, üniversiteden ilişik kesme gibi durumlarda, öğrenci ikamet izni geçerliliğini yitirir.
-
İkamet izni süresi dolmadan Türkiye’den çıkış yapılması durumunda, vize hükümleri uygulanabilir.
Destek ve Danışmanlık
ATA Kurumsal olarak, öğrenci ikamet izni başvurularınızda profesyonel destek sunmaktayız. Başvuru süreci, gerekli belgeler ve diğer tüm konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Önemli Notlar
Yabancı öğrenci statüsünde bu ikamet iznine başvuracak yabancıların, Türkiye’ye Türk Konsolosluklarından alınmış öğrenim/eğitim vizesi ile giriş yapmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin, Türkiye’ye gelişlerini müteakip bir ay içerisinde öğrenci ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir.
Üniversitelere kayıt yaptıran yabancı öğrenciler eğitim süresinin tamamını kapsayacak şekilde öğrenci ikamet izni alabilmektedirler. İlk ve orta öğretim kurumlarında eğitim gören öğrenciler de, her başvurularında en fazla bir sene olmak üzere bu ikamet iznine başvuru yapabilirler. Bu iznin süresi, ikamet izni başvurusu yapan yabancı öğrencinin öğrenim süresinden çok olamamaktadır. Öğrenci ikamet izni sahibi lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri doğrudan çalışma izni alarak çalışabilmektedir(6735 Sayılı kanun). Ön Lisans programlarına kayıt yaptıran yabancı öğrenciler haftada 24 saati geçmeyecek şekilde çalışma izni alarak çalışabilmektedir.
232 Comments
Comments are closed.
İlginizi Çekebilir
Kurumsal danışmanınız olalım
Bizi aramak için 444 7 284
Şirketimiz en kısa zamanda sizinle iletişime geçecektir.
Merhabalar, ikamet iznine sahip öğrenci okulu bittikten sonra Türkiye’de kalıp çalışabilir mi acaba? Verdiğiniz bilgiler çok faydalı, çok teşekkürler
Merhaba, evet çalışabilir.
Merhaba, eylülde türistik ikamete başvurdum fakat olumsuz sonuçlandı. 12 gün ihlal yaptım diye sınırda ceza ödeyip çıkış yaptım ( yasak koymadılar). 1 ay geçti ve ben yüksek lisansa başvurup kabul edildim. Şimdi Türkiye’ye giriş yapıp üniversitede kaydımı yaptırmak ve ikamete başvurmak istiyorum. Göç idaresinden ve sınır kapıdaki memurun tarafında ya meşruhatlı vize ile ya da şartlı giriş ile giriş sağlayabileceğimi söylediler, fakat emin değilim. Sizce şartlı giriş yaparsam eğer ve 2-3 gün içerisinde okulda kaydımı yaptırsam ve ikamete başvursam olumsuz etki bırakır mı?
Merhaba, yaşadığınız ülkenin Türk konsolosluğundan öğrenci vizesine başvurmanızı öneririz, kabul edilirse sorunsuzca giriş yapabilirsiniz, kabul edilmezse meşruhatlı vizeye başvurmaktan çare yok, şart giriş artık uygulanmaktadır.
Merhaba ben Türkiye’de yabancı öğrenciyim. Okulum bitirmesine hala 2 yılım var. Yurtdışındayken ikametim süresi dolmuştur. Ayrıca pasaportum da yeniledim. Türkiye’ye gelmek için öğrenim vizesi almak zorunda mıyım? Çünkü benim ülkeme vizesiz Türkiye’ye girebilmesine izin verildi. Ama ögrenci olduğum için kararsızlıkta kalıyorum. İkametim tekrar ilk başvuru yapacağım için öğrenim vizesi almam gerekiyor mu? Teşekkür ederim
Merhaba, evet öğrenci vizesi ile Türkiye’ye giriş yapmanız gerekmektedir.