Öğrenci ikamet izni, Türkiye’de eğitim görmek isteyen yabancı uyruklu bireylerin yasal olarak ikamet etmelerini sağlayan resmi bir izin türüdür. Bu izin, ilk ve ortaöğretim ile yükseköğretim kurumlarında öğrenim görecek yabancılara verilir.
Kimler Başvurabilir?
Aşağıdaki durumlarda öğrenci ikamet izni başvurusu yapılabilir:
-
Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programına kayıtlı olanlar.
-
İlk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim görecek olan yabancılar (aile ikamet izni olmayanlar).
-
Türkçe öğrenme kurslarına katılacak olan yabancılar.
-
Kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacak olan yabancılar.
Gerekli Belgeler (2025)
Öğrenci ikamet izni başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:
-
İkamet İzni Başvuru Formu (e-ikamet sistemi üzerinden doldurulmuş ve imzalanmış).
-
Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi.
-
Dört (4) adet biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz).
-
Öğrenci Belgesi (e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü, öğrenim süresini gösteren).
-
Geçerli sağlık sigortası (öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde genel sağlık sigortası kapsamına girebilirler).
-
Adres bilgilerini gösterir belge:
-
Yurtta kalınıyorsa, yurt yönetiminden alınan belge.
-
Kira sözleşmesi varsa, noter onaylı kira sözleşmesi
-
-
18 yaşından küçükler için:
-
Anne ve babanın muvafakatnamesi.
-
Doğum belgesi.
-
-
İkamet İzni Belge Bedeli ve Harç Makbuzu:
-
2025 yılı için ikamet izni belge bedeli 810,00 TL’dir.
-
Harç tutarı, kalış süresine göre değişiklik göstermektedir.
-
Başvuru Süreci
-
e-ikamet sistemi (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) üzerinden başvuru formunu doldurun.
-
Sistem tarafından verilen randevu tarih ve saatinde, gerekli belgelerle birlikte İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurun.
-
Başvurunuzun değerlendirilmesi sonucunda, ikamet izni kartınız adresinize gönderilecektir.
Uzatma Başvurusu
İkamet izni süresi dolmadan en az 60 gün önce, e-ikamet sistemi üzerinden uzatma başvurusu yapılmalıdır. Uzatma başvurusu için gerekli belgeler, ilk başvurudaki belgelerle benzerdir.
Çalışma İzni Hakkı
Türkiye’de örgün eğitim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, çalışma izni almak kaydıyla çalışabilirler. Ancak, ön lisans ve lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar. Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na yapılmaktadır
İlginiz çekebilir; https://www.atakurumsal.com/yabanci-ogrenciler-icin-calisma-izni-sartlari-nelerdir/
Dikkat Edilmesi Gerekenler
-
Adres değişikliği, pasaport yenileme gibi durumlar, 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bildirilmelidir.
-
Kayıt dondurma, üniversiteden ilişik kesme gibi durumlarda, öğrenci ikamet izni geçerliliğini yitirir.
-
İkamet izni süresi dolmadan Türkiye’den çıkış yapılması durumunda, vize hükümleri uygulanabilir.
Destek ve Danışmanlık
ATA Kurumsal olarak, öğrenci ikamet izni başvurularınızda profesyonel destek sunmaktayız. Başvuru süreci, gerekli belgeler ve diğer tüm konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Önemli Notlar
Yabancı öğrenci statüsünde bu ikamet iznine başvuracak yabancıların, Türkiye’ye Türk Konsolosluklarından alınmış öğrenim/eğitim vizesi ile giriş yapmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin, Türkiye’ye gelişlerini müteakip bir ay içerisinde öğrenci ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir.
Üniversitelere kayıt yaptıran yabancı öğrenciler eğitim süresinin tamamını kapsayacak şekilde öğrenci ikamet izni alabilmektedirler. İlk ve orta öğretim kurumlarında eğitim gören öğrenciler de, her başvurularında en fazla bir sene olmak üzere bu ikamet iznine başvuru yapabilirler. Bu iznin süresi, ikamet izni başvurusu yapan yabancı öğrencinin öğrenim süresinden çok olamamaktadır. Öğrenci ikamet izni sahibi lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri doğrudan çalışma izni alarak çalışabilmektedir(6735 Sayılı kanun). Ön Lisans programlarına kayıt yaptıran yabancı öğrenciler haftada 24 saati geçmeyecek şekilde çalışma izni alarak çalışabilmektedir.
232 Comments
Comments are closed.
İlginizi Çekebilir
Kurumsal danışmanınız olalım
Bizi aramak için 444 7 284
Şirketimiz en kısa zamanda sizinle iletişime geçecektir.
Merhaba
Türkiyede yüksek lisans yapan yabancı öğrencilerin ailesine oturma izni otomotik olarak veriliyormu yoksa nasıl veriliyor?
Merhaba, yabancı öğrencilerin ailelerine oturma izni verilmez.
Merhaba,
Ben öğrenci ikamet iznine basvuru yaptım, göç idaresinden ikamet izni muracaat belgesi aldım. Azerbaycandan beni daha 2. Dönem baslamadan askerlik tecil işlemleri için çagırdılar. Benim Türkiyede ikamet kartım çıktı. Şu an üniversitenin teknisyeninde. Ben Azerbaycanda olup, derslere girmedigimden dolayı devamsızlıktan kaldım. Şimdi ben Türkiyeye dönüp dönem bitene kadar kalabilirmiyim yoksa devamsızlıktan kaldığımdan dolayı ikametim iptal mi olur? Teşekkür ederim.
Merhaba, normalde oturma izninizin iptal olması gerekiyor fakat devamsızlıktan kaldığınızı okulunuz GÖÇ idaresine bildirmediği için kartınızın üzerindeki bitiş süresine kadar ikametiniz devam etmektedir ama uzatamazsınız.
Yanıtınız için Teşekkür ederim. Uzatamayacamsa bu ikameti göçden iptal etdirib, 6 aydan sonra bir dahaki sömestrde yeniden ikamet başvurusu yaparsam, öncekini iptal etdirdiğim için ikamet izni vermeyebilirler mi? Teşekkür ederim.
Merhaba, Yanıtınız için teşekkür ederim. Uzatamayacamsa bu ikameti göçden iptal etdirip, 6 aydan sonra birdahaki sömestrde başvuru yaparsam, bir öncekini iptal etdirdiğim için ikamet izni vermeyebilirler mi? Teşekkür ederim.
Merhaba,
Yabancı uyruklu Yüksek Lisans öğrencisiyim. 2017 24 Ekimde ülkeye giriç yaptım ve 30 gün içinde Bursada oturma için başvuruda bulundum. Fakat daha sonra 2018in Şubat ayında İstanbulda bir universiteye kabül oldum ve Bursadakı uni.den kayıtlarıma silip İstanbula geldim. İlk randevum 21 marta ayarlanmıştı fakat Bursada yaşamadığım için o randevunun bi önemi yok artık. Yeniden randevu mu almam gerek? Bu halde vize ihlal cezası ödemeli miyim?
Merhaba, mevcut randevunuza gitmez iseniz kaçak duruma düşersiniz, yeniden oturma izni için süreniz dolduğundan dolayı önünüzde iki yol var, randevunuza gidin evraklarınızı teslim edin ve durumunuzu anlatın veya kendi ülkenize giriş çıkış yapın ve 10 gün içinde oturma iznine yeniden müracaat edin.
İyi günler. Yabancı uyrukluyum, lisansı Türkiye’de okudum, şu an çalışıyor ve çalışma iznim de mevcut. Yüksek lisans yapmak istiyorum, kendimi geliştirmek için, ve sorum şöyle: benim şu an çalışmam, master yapmak için engel olabilir mi, ikisini aynı anda yapabilir miyim? Saygılar.
Merhaba, ben Bilgisayar Mühendislik bölümünde ikinci sınıf yabancı uyruklu öğrenciyim.Benim İkamet izni süresi doldu, başka ikamet izni alabilmek için ne yapmam gerekiyor? saygılar.
Merhaba, okulunuz devam ediyorsa öğrenci ikamet izninizi uzatmanız gerekmektedir, okulunuz bittiyse maalesef ki 2 yıllık yüksek öğretim mezunu yabancı öğrencilere kısa dönem ikamet izni verilmemektedir.
merhaba,öğrenci vizesi ile gelmiş yabancı arkadaşımız var ama üniversiteye kayıt olamadı.Aralıkta öğrenci vizesi bitiyor,kısa süreli turistik ikamete başvurabilir mi öğrenci vizesiyle?saygılar.
Merhaba, ben yabancı uyruklu bir öğrenciyim. İkamet izni için dağlık sigortası gerekiyor. 15/08/1999 doğumluyum. Anladığım kadarıyla benim için sigorta fiyatı 145tl. Başvuruyu yapmaya denedim ama bir hata oluşuyor. Bu arada Aydın/ Nazillide oturuyorum. Aydın veya Nazilli’de bir acentanız var mı? Vergi numaramı bilmediğimden hata oluşuyor her halde. Bir soru daha, bu yatıracağım 145tl bir senelik sigorta almış oluyorum, öyle mi?
Teşekkür ederim
Merhaba, Aydında şubemiz bulunmamaktadır fakat poliçenizi bizden alırsanız kopyasını anında mail adresinize aslınızı ise kargo ile sabit adresinize maksimum 2 gün içinde elinize geçecek şekilde gönderiyoruz, ayrıca sağlık sigortasını bizden aldığınız için başvuru yaparken sorun yaşarsanız 444 7 284 nolu telefonu arayarak destek alabilirsiniz.
Merhabalar yös ile okul kazandım ve 1.senemdeyim.Şuan istisnai vatandaşlık ile Türkiye vatandaşlığına geçebilirim.Vatandaşlık alırsam okul da okuma hakkımı kaybedermiyim yoksa okula bildirip hiç bir sıkıntı olmadan devam edebilirmiyim.
Merhaba, Türk vatandaşlığına geçtiğiniz andan itibaren kazanılmış tüm haklarınızı kullanmaya devam edebilirsiniz. Yatırım yoluyla (İstisnai) Türk vatandaşlığı kazanımı için danışmanlık hizmetimizden faydalanmanızı öneriyoruz.
Merhabalar, Eylül 2016 da bir üniversitenin 4 yıllık mühendislik bölümünü kazandım ve kaydoldum.Ama okula başlamadan okulumu 1 senelik dondurdum.Öğrenci ikamet izni almadım çünkü Temmuz 2017 ye kadar ikamet iznim vardı.Elimde Okula kabul mektubu ve Eylül 2016 da kayıt olduğumda verilen öğrenci belgesi var.Bu belgelerle 4 yıllık ikamet izni alabilirmiyim yoksa yeni öğrenci belgesi almamı mı isterler?Yeni öğrenci belgesi isterlerse kaydım açılmadan öğrenci belgesi alamam(kaydım eylülde açılacak) ikamet izni bittikten sonra Eylüle kadar Türkiye de yasal olarak kalıp eylül de başvurabilir miyim? Biraz uzun ve karışık oldu ama kusura bakmayın durumda karışık Şimdiden TEŞEKKÜRLER
Merhaba, Kısa dönem ikamet izniniz bitmeden önce öğrenci ikamet iznine başvurmanızı öneriyoruz, GÖÇ idaresi büyük ihtimal size 3 aylık bir kısa dönem oturma izni daha verecek ve okul kayıt belgenizi getirdikten sonra Öğrenci ikamet izni vereceğini belirtecektir, ilk başvuruda 4 yıllık öğrenci ikameti alamazsınız, 1 yıllık verilecek her sene okul durumunuza göre uzatılacaktır.
Merhabalar, kolay gelsin öğrenci ikamet izni ile ilgili bir sorunum olacak, YUKK’te yabancı öğrencilerin ailelerini getiremeyeceğini yazıyor ancak yeni düzenlemenin olduğunu biliyorum düzenlemeye göre doktora veya başka yüksek öğretim yapan öğrencilerin yasal evlendikleri eşlerini ve varsa çocuğunu getirebilecektir, yine de koşullara bağlanmıştır. Bu bilgiyi doğrular mısınız ve hangi yönetmenliğin olduğu hakkında detaylı bilgi verir misiniz
Merhaba, evet yeni düzenleme ile Master, doktora, yüksek lisans yabancı öğrencileri, aileleri için Türkiye’de oturma izni alabilirler.