Öğrenci ikamet izni, Türkiye’de eğitim görmek isteyen yabancı uyruklu bireylerin yasal olarak ikamet etmelerini sağlayan resmi bir izin türüdür. Bu izin, ilk ve ortaöğretim ile yükseköğretim kurumlarında öğrenim görecek yabancılara verilir.
Kimler Başvurabilir?
Aşağıdaki durumlarda öğrenci ikamet izni başvurusu yapılabilir:
-
Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programına kayıtlı olanlar.
-
İlk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim görecek olan yabancılar (aile ikamet izni olmayanlar).
-
Türkçe öğrenme kurslarına katılacak olan yabancılar.
-
Kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacak olan yabancılar.
Gerekli Belgeler (2025)
Öğrenci ikamet izni başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:
-
İkamet İzni Başvuru Formu (e-ikamet sistemi üzerinden doldurulmuş ve imzalanmış).
-
Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi.
-
Dört (4) adet biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz).
-
Öğrenci Belgesi (e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü, öğrenim süresini gösteren).
-
Geçerli sağlık sigortası (öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde genel sağlık sigortası kapsamına girebilirler).
-
Adres bilgilerini gösterir belge:
-
Yurtta kalınıyorsa, yurt yönetiminden alınan belge.
-
Kira sözleşmesi varsa, noter onaylı kira sözleşmesi
-
-
18 yaşından küçükler için:
-
Anne ve babanın muvafakatnamesi.
-
Doğum belgesi.
-
-
İkamet İzni Belge Bedeli ve Harç Makbuzu:
-
2025 yılı için ikamet izni belge bedeli 810,00 TL’dir.
-
Harç tutarı, kalış süresine göre değişiklik göstermektedir.
-
Başvuru Süreci
-
e-ikamet sistemi (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) üzerinden başvuru formunu doldurun.
-
Sistem tarafından verilen randevu tarih ve saatinde, gerekli belgelerle birlikte İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurun.
-
Başvurunuzun değerlendirilmesi sonucunda, ikamet izni kartınız adresinize gönderilecektir.
Uzatma Başvurusu
İkamet izni süresi dolmadan en az 60 gün önce, e-ikamet sistemi üzerinden uzatma başvurusu yapılmalıdır. Uzatma başvurusu için gerekli belgeler, ilk başvurudaki belgelerle benzerdir.
Çalışma İzni Hakkı
Türkiye’de örgün eğitim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, çalışma izni almak kaydıyla çalışabilirler. Ancak, ön lisans ve lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar. Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na yapılmaktadır
İlginiz çekebilir; https://www.atakurumsal.com/yabanci-ogrenciler-icin-calisma-izni-sartlari-nelerdir/
Dikkat Edilmesi Gerekenler
-
Adres değişikliği, pasaport yenileme gibi durumlar, 20 iş günü içinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bildirilmelidir.
-
Kayıt dondurma, üniversiteden ilişik kesme gibi durumlarda, öğrenci ikamet izni geçerliliğini yitirir.
-
İkamet izni süresi dolmadan Türkiye’den çıkış yapılması durumunda, vize hükümleri uygulanabilir.
Destek ve Danışmanlık
ATA Kurumsal olarak, öğrenci ikamet izni başvurularınızda profesyonel destek sunmaktayız. Başvuru süreci, gerekli belgeler ve diğer tüm konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Önemli Notlar
Yabancı öğrenci statüsünde bu ikamet iznine başvuracak yabancıların, Türkiye’ye Türk Konsolosluklarından alınmış öğrenim/eğitim vizesi ile giriş yapmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin, Türkiye’ye gelişlerini müteakip bir ay içerisinde öğrenci ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir.
Üniversitelere kayıt yaptıran yabancı öğrenciler eğitim süresinin tamamını kapsayacak şekilde öğrenci ikamet izni alabilmektedirler. İlk ve orta öğretim kurumlarında eğitim gören öğrenciler de, her başvurularında en fazla bir sene olmak üzere bu ikamet iznine başvuru yapabilirler. Bu iznin süresi, ikamet izni başvurusu yapan yabancı öğrencinin öğrenim süresinden çok olamamaktadır. Öğrenci ikamet izni sahibi lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri doğrudan çalışma izni alarak çalışabilmektedir(6735 Sayılı kanun). Ön Lisans programlarına kayıt yaptıran yabancı öğrenciler haftada 24 saati geçmeyecek şekilde çalışma izni alarak çalışabilmektedir.
232 Comments
Comments are closed.
İlginizi Çekebilir
Kurumsal danışmanınız olalım
Bizi aramak için 444 7 284
Şirketimiz en kısa zamanda sizinle iletişime geçecektir.
Merhaba öğrenciyim , ama kayıdımı sıldırdım , oturma izinimde iptal olacak, iptal olduğunu nereden öğrene bilirim?
Merhaba, oturma izniniz süresinin son gününe kadar iptal olmayacaktır.
Merhaba teşekkür ederim bir şey daha sorucam 2018 Eylül ayında okula girmiştim ama 1 dönem yani 2019 Şubat ayında sıldırdım okul tarafından oturma ( öğrenci) izin almiştim 4 sanalık , yani 4 sana sonra iptal olacak mı?
Merhaba,
1- Üniversite kazanara Türkiyeye gelmiş bir kişi kısa dönem oturma izni alabilir mi ?
2- Öğrenci oturma izni aldığı takdirde, kısa dönem oturma iznine geçebilir mi ?
Teşekkürler
Merhaba, oturma izni şartlarını yerine getirebilen yabancılar kısa dönem ikamet izni alabilirler, öğrenci ikameti almış ve okulunu bitirmiş yabancılar ise bir sefere mahsus olmak üzere kısa dönem oturma izni alabilirler.
Merhaba. Ben İstanbulda öğrenciyim. Bu Eylül ayında okul harcımı yatıramadığımdan okul kaydım yenilenmedi ve ekim itibari ile de 4 senelik oturumum bitiyordu randevu da almadım. Bu durumda Yurtdışı yasağı almadan nasıl bir yol izleyebilirim bilgi verirseniz çok sevinirim.
Merhaba, kendi isteğiniz ile Türkiye’den çıkış yaparsanız ve çıkarken fazla kaldığınız günlerin cezasını ödemeniz durumunda giriş yasağı almazsınız.
Cevap için teşekkür ederim. Bir sorum daha olacak izninizle, Ocak ayında kayıt yenileme oluyor ya hani üniversitede yapıp öyle giriş çıkış yapsam daha mı iyi olur yoksa kayıt yenileme öncesi mi halletmeliyim bu giriş çıkış olayını?
Merhaba.benim yabanci vatandasim.benim cocugumun Turkiyede ikamet eden turk vatandasi egitimini ustlenmek istiyor.cocugum orta okul ogrencisidi.bunun icin hangi evraklar gerekmekdedi?kendi ulkemden hangi evraklari getirmem gerek?lutfen yardim edermisiniz?
merhaba ıyı gunler.ben 4 sene lıse 3 senedır de unversıte okuyorum turkyede vatandaslık basvrusu yapsam kabul ederlermı
Merhaba, öğrenciliğiniz bitmeden arada kesinti olmadan kendinize çalışma izni alacak bir iş bulabilirseniz vatandaşlık başvurusu yapabilirsiniz.
merhaba
ben 3 yıldır üniversite okuyorum 4.sınıf öğrencisiyim mavi kartlı olduğum için öğrenci ikamet izni almama gerek yok yalnız vatandaşı olduğum ülkeden bi burs programından yararlanabilmek için benden mavi kart(süresiz ikamet) değilde öğrenci ikamet izni istediler, mavi kartlılarda öğrenci ikamet iznine başvurabilirler mi?
Merhaba, dediğiniz gibi mavi kart sahipleri için oturma iznine gerek yok, fakat böylesi bir durum daha önce başımıza gelmediği için sorunuza maalesef ki cevap veremiyoruz, GÖÇ idaresine ikamet tezkeresi için başvurmanızı ve sonucuna göre hareket etmenizi öneririz.
Merhaba sizden bi ricada bulunucam istiniye unversitesine kayit oldum 3senedir ikamet ettim turistik olarak bu sene 4senem 5aydir kacak kaldim sebebide zagran pasaportumu kaybettigimden simdi bana yardamci olabilirmisiniz eski pasaport le yoksada zagran pasaprtumuñ kopiyasiyle okuldan verilcek ogrenci belgeyle ogrenci kimlik almaya yardamci olabilirmisiniz
Merhaba, pasaportunuz olmadan herhangi bir işlem yaptıramazsınız. Bir an önce pasaport edinmeniz gerekmektedir.
Merhaba yabanci uyrukluyum.Turkiyede Ankarada TUS egitimi almaya baslamisim.Ikametimde ogrenci yaziyor tus egitim oldugu icin ama bilginiz uzere tus egitiminde yabanci uyruklular da belli bir para aliyorlar 3500-4500 tl gibi.yani sabit gelir oluyor her ay icin.Ailem, yani eshim ve cocugum icin ben destekleyici ola bilirmiyim ikamet izni ichin? aile ikameti almamiz mumkunmu? ogrenci destekleyici olamaz diye yaziliyor ama bir cok yerde de tus egitimi alanlar icin sanki farkli gibi yazilar cikti karsima.sonucta tus egitimi ogrenci yazilsa da belli bir maash var chalishma gibi yani.
Merhaba, üzgünüz bu konuda maalesef bilgimiz ve deneyimimiz bulunmamaktadır.
Merhaba. Azerbaycandanim. Tukriye sinav kazandim. Iki cocugum var 1 ve 7 yaslarinda. Ogrenci izni alirsam Cocuklar ve kendim icin vize olmalimi?baba cocuklar icin izn var.
Merhaba, öğrenci ikameti ile sadece siz ikamet edebilirsiniz, aileniz maalesef ki bu ikamet üzerinden sizinle beraber kalamazlar.
Merhaba.
Azerbaycan vatandaşıyım, İstanbulda yaşıyorum. Kasım ayının sonunda fen lisesi 1ci sınıf ve ortaokul 6cı sınıf öğrencisi olan 2 çocuğumu Türkiyeye getireceğim. Denklik yapmam gerektiğini biliyorum. Anlayamadığım bir konu var. Denklik prosedurları için öğrencinin ya ikamet izni ya da okul vizesi gerekmektedir diye yazıyor. İkamet izni başvurusu şartlarında ise diyor ki, öğrencinin ikamet iznine başvura bilmesi için öğrenim amacına uygun vize ile gelmeleri gerekmektedir. Burada kastedilen vize nereden alınıyor? Çocukları getirmeden önce burada okul bularak o okuldan vize aldıktan sonra mı ikamet iznine başvuruyoruz? Çocukları Türkiyeye getirdikten sonra okul seçme hakkımız yok mu? Siz yukarıda “öğrenci belgesi” diye yazmışsınız. Bu, Azerbaycandakı okulun vereceği belge mi, buradakı okuldan almamız gereken belge mi?
2-ci soru. Boşanma halinde baba çocukları yurtdışına çıkarabilmem için muvafakatname verecektir. Bu belgenin tercüme ve/ ya apostil edilmesine gerek var mı?
Cevaplarınız için önceden teşekkür ederim.
Merhaba, Türkiye’ye giriş yapmadan Türk konsolosluğundan çocuklarınız için öğrenci vizesi almanız gerekmektedir, ardından çocuklarınızı kabul edecek istediğiniz okula kaydını yaptırabilir ve ikamet izni alabilirsiniz. Muvafakatname Türkçe tercümeli ve noter onaylı olmalıdır, apostil onayına gerek yoktur.