Güncelleme 05.01.2019 : Çalışma Bakanlığı belirli bir süre dahilinde olmak şartı ile çalışma izni başvurularında KEP adresini zorunluluğunu kaldırmıştır, elektronik imza mecburiyeti devam etmektedir.
Çalışma bakanlığı, Türkiye’de giderek artan yabancı nüfusun Türk iş piyasasına girişlerini kolaylaştırmak ve işlemlerin daha hızlı yürütülmesini sağlamak amacı ile KEP hesabı ile başvuruları almaya başladı. Başvurular yine online olarak KEP hesabı ve Elektronik imza ile yapılacak. KEP hesabı sisteminin devreye girmesiyle eski yapılan başvurular sonuçlandırılacak fakat KEP hesapsız yeni başvurular kabul edilmeyecek.
Çalışma bakanlığının açıklaması aşağıdaki gibidir.
Yabancıların Çalışma İzni Başvuru Sistemi Yenilendi
Yabancıların çalışma izni başvuru sistemi yenilenmiş olup, uygulama 26.02.2018 tarihinde kullanıma açılmıştır.
Bu nedenle;
- Başvuruların e-devlet sistemi üzerinden elektronik imza ile yapılması zorunludur.
- Yapılacak her türlü çalışma izni başvurusunda başvuru sahibinin (iş veren veya yetkili) ve bağımsız veya süresiz çalışma izni talep eden yabancı şahsın; Elektronik Tebligata Elverişli KEP hesabının bulunması zorunludur.
- Başvuru sahibinin Elektronik imzasının ve KEP hesabının bulunmaması halinde çalışma izni başvurusu mümkün olmayacaktır.
- Yeni sistemde işyerlerinin (Ev hizmetleri hariç) ilk kayıtları SGK e-bildirge sorumluları tarafından yapılacak olup, daha sonra bu kişiler sistem üzerinden şirketleri ya da kurumları adına başvuru ve işlem yapacak kişileri yetkilendirebilecektir.
- Başvurular elektronik imza ile yapılacağından Bakanlığımıza başvuru formu, dilekçe veya her hangi bir evrak gönderilmeyecektir.
- Eski sistemde tamamlanmış ve evrakları teslim edilmiş başvuruların inceleme, değerlendirme ve sonuçlandırma işlemleri yine eski sistemden devam edecektir.
- Eski sistemde henüz tamamlanmamış olan başvurular 26.02.2018 tarihinden itibaren pasif hale getirilmiş olup, bu durumdaki başvuruların yeni sistem üzerinden yapılması gerekmektedir.
KEP hesabı nedir?
KEP; Kayıtlı Elektronik Posta nın kısaltılmışıdır, bu posta adresine yapılmış her bildirim direk kişiye yapılmış sayılacaktır, daha önceleri tebligat gönderilerek yapılan işlemlerim tamamı artık KEP adresine gönderilerek hem postada yaşanan gecikmelerin önüne geçmek hem de çeşitli masrafların ortadan kaldırılması hedeflenmiştir.
KEP adresi ile çalışma izni başvurusu nasıl yapılır?
- Elektronik imza ile E-devlet üzerinde çalışma izni otomasyon sistemine girilir
- Otomasyon sisteminde ki istenilen evraklar sisteme yüklenir
- Sistem üzerinden yabancıya ve işverene ait bilgiler SGK numarası üzerinden girilir.
- KEP adresi sisteme tanımlanır başvuru tamamlanır.
- Bakanlığına herhangi bir evrak veya dosya gönderilmesine gerek yoktur.
- Sistemin ürettiği İD numarası üzerinden başvuru takip edilir.
KEP Hesabı kullanımına geçmiş kurumlar
- Adalet Bakanlığı
- Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
- Avrupa Birliği Bakanlığı
- Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
- Dışişleri Bakanlığı
- Ekonomi Bakanlığı
- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
- Gençlik ve Spor Bakanlığı
- Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı
- Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
- İçişleri Bakanlığı
- Kalkınma Bakanlığı
- Kültür ve Turizm Bakanlığı
- Maliye Bakanlığı
- Millî Eğitim Bakanlığı
- Millî Savunma Bakanlığı
- Orman ve Su İşleri Bakanlığı
- Sağlık Bakanlığı
- Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı
Sitemiz içeriklerinden memnun musunuz? Ata Kurumsal Danışmanlık geri bildiriminizi öğrenmek istiyor. Profilimize bir yorum gönderin. https://g.page/r/CT9i2JXthUlOEAI/review
94 Comments
Leave A Comment
İlginizi Çekebilir
Kurumsal danışmanınız olalım
Bizi aramak için 444 7 284
Şirketimiz en kısa zamanda sizinle iletişime geçecektir.
Merhaba ben Özbekistan vatandaşim 2yildir Turkiyade çalişiyorum çalişma izni alma için ücreti kaç para
Merhaba, yabancılar Türkiye’de kendi adlarına çalışma izni alamazlar, yabancı ilk önce iş bulmalı ve işveren yabancı adına çalışma izni almalıdır.
Geçici Koruma altındaki yabancı uyruklu kişi kendi nam ve hesabına işyeri açmak istiyor çalışma izni almak için neler gerekir? yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
Merhaba, sorularınız danışmanlık hizmetimiz kapsamına girdiği için maalesef cevap veremiyoruz, ücretimiz 1000 TL + KDV dir.
Merhaba benim abim Özbekistan uyruklu. 10 yıldır Türkiyede kaliyor. 6 senedir sığınmacı olarak kalıyor. Ablalarım annem ve ben T.C vatandaşı olduk. Abim için de bir yolu var mı. İş yeri 6 senedir çalışma izni yapacağını söylüyor ama yapmiyor. Bir yol gösterebilir misiniz lütfen? Ev alırsak onun adına ne kadarlık ev olması lazım? Teşekkürler
Merhaba, abiniz tek başına yaşıyorsa 1+1 bir ev almanız durumunda ve sığınmacı ikametini konut üzerinden alınan oturma iznine çevirebilirseniz 5 sene sonra Türk vatandaşlığına başvuru yapabilirsiniz.
Merhaba ben bir hastanede hemşirelik yapmak istiyorum hastane 20 haziranda çalışma izni için başvuru yaptı ama hala bi yazı gelmedi acaba ne zaman sonuçlanır bilgi verebilirmisiniz?
Merhaba, şimdiye kadar sonuçlanması gerekirdi, bir sorun olma ihtimali yüksek.
yurt dışında bulunan kişiye ev hizmetlerinde çalışmak üzere NASIL ÇALIŞMA İZNİNDE BULUNURUM
KEP ADRESİ Nİ NASIL ALIRI
TEŞEKKÜRLER
Merhaba, çalışma izni başvurusunu internet üzerinden çalışma bakanlığına yapıyorsunuz, elektronik imza ve KEP adresini ise PTT şubelerinden satın alabilirsiniz, danışmanlık hizmetlerimizden faydalanırsanız bu süreci hiç stressiz bir şekilde atlatabilirsiniz, bütün başvurular tarafımızdan yapılmaktadır, ücretimiz 1100 TL dir.
Merhabalar,
Basvuru yapilan zaman sirket kendi kep adresiyle yapiyorsa yabanci calisaninda kayitli kep adresi olmasi zorunlu mudur?
Eger zorunluysa yurtdisinda olan calisan kep adresini nasil alabilir?
Merhaba, yabancılar için KEP adresi gerekli değildir.
Merhabalar, iş yerinde ofis elemanı (memur/işçi) çalıştırmak için gerekli şartlar nelerdir? Bahsi geçen potansiyel işçi 6 senedir Türk vatandaşı ile evli, 2014 ten beri Türkiye’ de ikamet ediyorlarmış. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba, normal şartlarda yabancılara çalışma izni almak için şirketin ödenmiş sermayesinin 100 bin TL olması ve 5 sigortalı Türk personel olması gerekmekte fakat ilgili yabancı 3 yıldan fazla Türk vatandaşı ile evli olduğu için bu kriterler aranmamaktadır, asgari ücretin bir buçuk katı maaş göstererek rahatlıkla çalışma izni alınabilir, danışmanlık hizmetlerimizden faydalanarak hiç bir başvuru işlemleri ile sizi uğraştırmadan kolaylıkla çalışma izninizi çıkartabiliriz.
Merhaba benim çalışma izinim var sadece eski iş yerinde çikacam yeni iş yeri sigorta yapam lazım nasıl yapacam
Merhaba, bunu siz yapamazsınız, işverenleriniz yapabilir, çalışma izninizi başka bir işveren üzerine almak mevcut işverenin izin vermesi gerekmektedir, çalışma izninizin iptal edilmemesi ve SGK nızın ödenmesi gerekmektedir. Danışmanlık hizmetlerimizden faydalanmanızı öneririz. https://www.atakurumsal.com/danismanlik-ucretlerimiz/
merhabalar sağlık turizmi için yanımızda tercüman arkadaşlar çalıştırmak istiyoruz çalışma izni için nasıl bi süreç incelemeliyiz?
Merhaba, şirketinizin sermayesi 100 Bin TL den üzerinde ise ayrıca 5 sigortalı Türk personel çalıştırıyorsanız ilgili yabancıya çalışma izni alabilirsiniz, tercüman ünvanı ile çalışacak yabancıların maaşı asgari ücretin 3 katı ve üzeri olması gerekmektedir, farklı ünvanlar kullanılarak bu maliyet aşağıya çekilebilir, danışmanlık hizmetlerimizden faydalanmanızı öneririz.
Merhabalar,
Çalışma izni halletmek karşılık ücretiniz öğrenebilir miyim?
Merhaba, ücretlerimiz için buraya göz atabilirsiniz; https://www.atakurumsal.com/danismanlik-ucretlerimiz/